Thursday, October 28, 2010

rs nyer xperlu jdkan isu dlm knsert MZ. knp? mari bc!




hensem.suara tng didgr. good job MZ!!!


berita psl muslimah terkinja2 kat konsert maher zain tu da lm da tergempar. especially area2 KL ni kan. sbb bende tu blaku kat gombak.. tp aku yg lambat nk gemparkan crita. haha. entry kali ni sepenuhnya psl wanita.
dgr khabar nye *sbb aku x g konsert tu=) .. ramai la awex2 bertudung ni duk lompat2 terkinja2 jerit nm maher zain. alah.. yg ala2 jerit artis hollywood lalu carpet * klu aku pun aku jerit!. haha. .. so itu lah isu UTAMA d snie. sian maher zain. awex betudung yg tekinja2 menggedix tu lg hot pulak storynyer dr die. haha.* klu nk femes kan diri tu, byk cr kite leh pakai especially wanita. ngeh3.

aku actually sgt x bersetuju dgn isu yg dibangkit kan tu...1st2 aku dgr org ckp psl hal ni... panas tlinga aku.... ke korg pun setuju ngan isu tu???? kdg2 manusia ni nmpak je ader bende yg xelok berlaku, terus tunding jari....*smua jarilah ko nk pakai nk slhkan org kan. xpernah nk befikir RASIONALnye knape jd mcm tragedi konsert maher zain ni.

dulu ms cite ni hot lg, aku ade terbc blog sorg ni. da lm da..*xhengat la nm blog die. pndapat die lebih kurg je ngan pndapat aku.. so, entry kali ni, aku sertakan skali ape yg die rs ngan ape yg aku rs *kami bergabung!! haha. hopefully, sbelum korg nk wat assumption or tunding jari... meh aku bukakkan mata korg n minda korg supaya berfikir *skang da x hot, sbb aku lmbat hapdet.

pd aku, isu awex2 bertudung terkinja2 ni mcm xseharusnya dijadikan isu yg hOT dlm perbincangan *cewah, mcm forum plak. lgpun mmg xbrape nk hot pun pd tlinga aku. ape yg nk dihairankan, da nm pun konsert bai. artis GLAMER plak tu yg dtg. kalau artis yg bkn mcm artis dtg, pndang sebelah mata pn aku x pasan yg tu artis. ntah knal atau tdk. wahahah. pg konsert artis pastu suh kite diammmmm je..bek la ak pg festival seni gamelan kat dectar. ye x??

hmm. ape tujuan korg nak g konsert maher zain nak buat ape sbena2nye?? g dekatkan diri dgn Allah? or beribadat? or insafkan diri? ke kau nk g MAM? hmmm klu nk g dekat diri ngan Allah,beribadat smua bagai.. pg la masjid, solat jemaah, qiyamullail dgr ceramah... BKN PG KONSERT MAHER ZAIN der... haduyai..bkn p berebut2 g beli tiket maher zain.*haaa, ayat sentap aku kasi. haha.

"eh! konsert maher zain ni bkn konsert biase tp lagu die smua lagu dakwah2 der, beribadat punye, bkn yg terkinja2"... YESS!! benar2 sgtlah benar. tp kalau kau nk beribadat, niat kau nk dgr lgu dakwah...psg lagu kt latop kau kat bilik pun da bley menginsafkan diri da der.byk gile lagu2 yg ade unsur dakwah ni. lagu DATO SITI pun de jugak.*tahajud cinta(dakwah la jgak tu) byk laaa...kat tenet de... astro oasis pun de * mcm2 ado...bak kt astro.

aku lg xbley blah biler ade org kuarkan statement ckp nk pg konsert maher zain sbb nak insaf, taubat n nak muhasabah diri n tngkan jiwa.*pergh! statement cm minx pelempang aku.weyh!!!! kan sng kalau korg ngaku je nak pg sn sbb maher zain hensem, suara da la sedap, lagu plak lain dr yg lain. bkn men sdp didgr. ngaku je la........aku pmpuan, klu aku pg konsert die pun, sbb2 ni la. tp klu aku rs nk beribadat, baik xyh pg konsert maher zain. bek aku wat bnde len yg lg berfaedah. yg bg alasan nak insaf smua bagai, wah! alasan xnak kalah! sila jgn cube nk tipu diri sndiri. yg kaki mengadu awex2 bertudung berperangai cm HARAM kat konsert tu pehal. diorg ni nk pg konsert nk enjoy, bkn nk g bengkel ttg cara2 nk jd isteri solehah ke or ustazah ke weyh.....

"wey, lagu die ade unsur kerohanian, sgt menginsafkan"

betul weyh.. smua yg korg statekan mmg betul... tp lepas korg dgr... brape kali korg bentang sejadah wat solat2 sunat?...rape kali korg pegang Al-Quran...da p minx maaf kat stiap sorg yg korg wat slh dulu? or agk2nye korg da wat penghijrahan pakaian haram korg tu dgn pakaian yg menurut ajaran Islam??*sentap uolsz!! haaaa.. asl diam?..sentap ke?? tp.."dr pg konsert2 artis len, bek g konsert maher zain, konsert artis len da la merapu2 je, smua je enjoy smata2"... hmmmm.. KONSERT jugak kan...

korg kne phm..KONSERT bkn tmpat yg buley ubahkan manusia dr buruk kpd sesuatu yg baik. *pemahaman ada slh ttg itu. KONSERT ttap konsert. bkn tmpat nak tmbah ilmu or ceramah agama. nak enjoy lg ade la...ye x... xslh kalau nk pergi konsert maher zain... tp yg jd ketara salah bile org wat statement tipu diri sndiri n memanipulasikan org len
*sgt x baik. jgnlah jual agama utk kepentingan diri sndiri.*slh tu!


jd bile dgr ade sesetgh pihak yg mau boikotkan maher zain. g MAM la korg. ingat korg diva nk boikot2 org. bkn die punca isu2 mrapu mcm ni bebangkit. tp diri kite sndiri. tula...da byk kali aku nasihat dlm blog aku jgn lupe cermin diri kita. jgn terlalu nak tunjuk hebat smpai timbul spekulasi yg tidak bemanfaat lgsung ni ok. sgt memalukan bile slh kite, tp nk jgak tunding jari kat org luar. buruk lah negara kite pd mata dunia....


p/s : rakyat malaysia duk sebuk2 nk beli tiket konsert maher zain....yg org yahudi plak berebut2 nak bunuh rakyat palestin. kita sgt lah alpa. korg sedar ke?



No comments: