Friday, October 22, 2010

bicara ttg cinta.

c.i.n.t.a.

bile bicara ttg cinta.
mcm2 reaksi anda buley tgk.
jgn kata org, anda sendiri pun x prasan cm ne reaksi anda sebenanya.
org slalu kt, kita ni susah sgt nk tgk diri sendiri. ader cermin pun susah jgak.
org kata. aku x kata.

bila bicara ttg cinta.
ade yg mengeluh. "haih!"
ade yg marah, "eeee!"
ade yg sedih. "..........(sob3)"
ade yg senyum "...=)..."
ade yg hampa. " -___-" "
ade yg diam. "....hmm....".
mcm2 la kan.

bile bicara ttg cinta.
smua kelihatan alpa.
ade yg tertanya.
yg selalu lihat psngan bahagia, terujalah mereka.
yg selalu lihat psngan bertikam lidah, takut lah mereka.
ade yg takut nk bercinta.
dek krn takut mereka x bahagia.
takut mereka salah pilihan.
pendek kata, mereka2 ini takut untuk mndpt pengalaman.
hmmm.

Mari snie sy bicarakan ttg cinta.
sy bkn pakar cinta,
tp pengalaman lalu yg mengajar sy ttg cinta.
cinta adlh anugerah ajaib dr Tuhan.
tidak mengapa kite cintai die mahupun die tdk cintai kita.
yg penting, ikhlas kuncinya.
Tuhan adlh pemilik cinta.
biar Dia yg tentukannya. =)

Tidak sukar utk sy bicarakan ttg cinta.
cinta mcm masakan.
ade pedas..ade manis.. ade masam..br sedap kan!
kalau msknnya manis semata, sedekah kat org pun lum tentu org kata sedap.
mcm tu la cinta.
ade bahagia ade duka.
dgn adik bradik pun kite bertekak.
apatah lg dengan kekasih hati.

Org kata cinta itu boleh membutakan.
ye! benar. sgt lah benar.
ms bercinta, kite x sedar yg kite ni buta.
bile da terkena, br la sedar...
jgn runsing...
tidak mengapa.
belajar la sndiri.
anda akn paham nanti.
semakin dewasa, smakin byk perkara yg kite perlu blajar. =)

kwn VS cinta.
adlh lebih baik kalau kita anggap kekasih hati kita bkn kekasih semata.
tp rakan kita, teman, kaunselor kita, segala2nya die.
kenapa?
kalau ditakdirkan xbersama,
xkekok kalau jdkannya sbgai rakan sahaja.
sm2 selesa. =)

bile bicara ttg cinta.
dua sj pegangan sy.
pertama, jgn sesekali menyesal ape yg kite tlh lalui dgn cinta.
kedua, pengalaman cinta, mmbuatkan kite dpt pilih yg terbaik.


sekian cinta dr sy... hanie hassan.



1 comment:

AUDY said...

Bagi saya, cinta itu satu perasaan yang tak dapat diungkapkan. Sama ada kita akan sentiasa gembira dengan cinta kita atau kita terpaksa biarkan dia pergi untuk jd lebih baik. Cinta.. susah bagi saya terangkan kenapa saya cintakan dia :)