Monday, June 28, 2010

blaja masak.

hmmm arini, isnin, 28 jun 10 ari yg bz bg aku. nk kata aku keja. of coz la tak. coz bapak aku xkasi.

1) pg2 da bangun ngan muke sememeh bg pet ksyangan aku mkn. bebunyi aje die sbb nk minx sayur. abis sayur aku dlm peti ais. sayur sawi abis! kailan abis! smua segala sayur ijau nak abis... hmm lalo2, kuat mkn!!!!!!!!!

2) lalu, aku pun kemas2 bilik, p siap2, mandi2, makeup2 (erk, eyeliner je ok). cess! nak bgaya jugak. haha. then p start enjin myvi g kedai. beli sayur2an tuk pet aku yg mngada tu. haha. n also brg2 nak msk. jum beli jum! k, smuanya rm 6.90. ok. very affordable. jum balik. broom broom... haha (tu mcm bunyi motor je) hahaha.

3) smpai umah. men msk2!!! haha. aku da umor 20tahun da. kalau x reti msk nnt, org xmo kawen ngan aku lak kan. ade org da warning2 kat aku da. haha.

so menunya :

- tomyam campur
- nasi goreng
- KARIPAP (fav incik nazri)

hmm... msk tomyam sbb aku yg ketagih nk tomyam. even smalam da mkn ngan cik IKA. hehe.
nasi goreng tu sj2 je msk. coz de nasi putih lebey. yg karipap tu, sndiri tingin mau buat. hehe. well, ikut resipi famili aku la karipap tu. sdap uh...... tp slalu nye mama n kak long yg watkan. kali ni, aku plak yg nak try.
.
1st TRIAL : FAil!!! hahaha. sukatan kari TERover load. haha

2nd TRIAL : FAil JUGAK!!! haha . inti terhangit. api TERkuat. haha

3rd TRIAL : BEJAYA!!! bkn bejaya times square ek. haha. yey!! inti da msk dgn smpurnanya.
then... mission accomplised!!!

4) amik kakak kat saloon. ritu mak aku. arini kkk aku lak. okey. knape die xley g sndiri? knape aku kne anta amik? SBB : kat ipoh kne byr parking dgn kupon parking. leceh kan. hmm. gud point!!!! hehe.

5) rest rest rest rest. tgk tv.

bz plak aku rsnyer rini. da mcm suri rumah je. hahaha.


No comments: