Friday, May 20, 2011

Atas Tidak Selalunya Stabil.


kau da main dgn api.
bila api da besar.
kau jiruskan air.
tanpa kau sedar bukan air yg kau simbah.
tapi minyak petrol.
so face it!!!!!

nafsu da makan diri.
tapi kau masih berbaki.
still xnak sedar.
still xnak ubah.
terus beraksi riak.

kau atas aku bawah.
kau ingat kau boleh pijak.
tapi kau x cukup bijak.

aku masih waras.
aku cermin diri.
mn tau aku salah mungkin.
tapi aku yakin.
kali ini tidak silap.

kau tidak pernah fikir.
dan tidak teringin untuk berfikir.
sbb itu kau dah salah langkah.
berapa banyak kali kau hendak salah langkah.
fikir sebelum bertindak bijak.
tapi kau degil.
kau fikir kau atas, kau berhak buat apa saja.
kau salah!

kalau kau minta.
aku tidak gentar bersuara.

bukan buat untuk meninggi diri atau fikir diri bagus.
tapi aku tidak mahu kau salah lagi.
dan aku tidak mahu kami jadi kertas yang kau boleh conteng sewenang2nya.

tangani dulu baru kau boleh cegah.
kalau xtangani, aku yakin kau silap langkah lagi.


1 comment:

Anonymous said...

:) ape lah yg difikirkan tuh yer